Autor Téma: MS SQL - FireBird  (Přečteno 9341 krát)

Offline Stanislav Hruška

• Padawan
    • Verze Delphi: XE7 professional
MS SQL - FireBird
« kdy: 29-09-2012, 11:42:46 »
Stále ma máta, aby som v novom projekte opustil MS Access a zvolil skutočnú DB  :) Najviac sa mi pozdávajú MS SQL a FB.

Som v tom úplný laik a mám v tom poriadny zmätok. Momentálne si potrebujem vyjasniť dve otázky, aby som sa rozhodol. Samozrejme chcem, ako sa to teraz nosí, "free" riešenie. To sa netýka nejakého základného nástroja na správu DB (hlavne vytváranie tabuliek a SQL príkazov) v grafickom prostredí.

1) Inštalácia DB alebo DB servera u mňa a zákazníka. U zákazníka to musí zbehnúť automaticky. Teraz pozerám do FB a som z toho vedľa. Ale to založím samostatnú tému, ak sa rozhodnem pre FB.
Rozhoduje inštalácia nejakým spôsobom o rozhodovaní pri voľbe DB?

2) Možnosť výberu "server" oproti "embeded" verzia.

a - Pri FB by nemal byť problém. Buď inštalujem server, alebo nie a tu len dokopírujem patričné knižnice. DB sa nijakým spôsobom nemení.

b - MS SQL. Každá verzia má inú DB - nie sú navzájom zameniteľné (?).  To ma dosť odrádza. A hlavne, pri mojom pokuse o pripojenie k embeded DB som nepochodil DXE2.

Viem, že už som v minulosti s podobným otravoval, ale prosím o zľutovanie. Chcem urobiť definitívne rozhodnutie, či do toho vôbec ísť. A ak áno, tak ktorým smerom.

Ešte otázočka. Podporuje DXE2 formát Access 2007? Alebo mi stačí 2003?
Delphi XE7, FireBird
Expert na kladenie nejasne formulovaných otázok.

Offline Fala

• Plnoletý
    • Verze Delphi: XE2
    • Software pro poskytování technické podpory
Re:MS SQL - FireBird
« Odpověď #1 kdy: 29-09-2012, 13:22:14 »
MSSQL je dokonalá databáze a jde tam pomocí SQL příkazů udělat prakticky cokoliv. Nicméně si myslím, že je náročnější na instalaci a s Embed nemám zkušenosti. PS. do 2GB za DB je ve verzi Express taky grátis.