Autor Téma: Práce s CSV  (Přečteno 2845 krát)

Offline Maros2470

• Verze Delphi: 7
Práce s CSV
« kdy: 13-02-2014, 17:17:31 »
Zdravím všechny.
Jsem úplný začátečník a proto potřebuji poradit se zpracováním csv souboru. Potřeboval bych z načteného csv vyseparovat po řádcích jednotlivé položky řádku, oddělené středníkem. Ideální by bylo toto dostat do jednotlivých sloupců a řádků v StringGrid.
Poradí mi někdo? Díky

Offline Radek Červinka

• Administrátoři
  • Padawan
    • Verze Delphi: D5,D2007, DXE, DXE2 + 2 poslední (Tokyo)
    • O Delphi v češtině
Re:Práce s CSV
« Odpověď #1 kdy: 14-02-2014, 08:46:35 »
Kód: Delphi [Vybrat]
  1. uses
  2.    Classes, StrUtils, Types;
  3. var
  4.   sl: TStringList;
  5.   s: string;
  6.   items: TStringDynArray;
  7. begin
  8.    sl:= TStringList.Create;
  9.    try
  10.    sl.LoadFromFile('neco.csv'); // nacti CSV
  11.    for y := 0 to sl.Count  -1 do
  12.    begin
  13.       items := SplitString(s, ';'); // rozsekej radek
  14.       for x := 0 to Length(items) - 1 do
  15.           stringgrid.cell[x+1,y+1] := items[x]; // napln policka
  16.    end;
  17.   finally
  18.     sl.Free;
  19.   end;
  20. end;
  21.    
  22.  

Pisu to z praku, tak snad ok. Jen se jeste u stringgridu musi nastavit rozsah radku a sloupcu dle CSV (tj. po tom LoadFromFile, pocet radku), a pocet sloupcu po prvnim SplitString.
Embarcadero MVP - Czech republic

RomanZ

• Host
« Odpověď #2 kdy: 14-02-2014, 09:31:27 »
Tohle mu možná bude stačit, ale úplně OK to není. Podle popisu tady na té stránce:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comma-separated_values

...zejména dole v kapitole "Basic rules and examples", může text datové položky obsahovat oddělovač řádku. Taková datová položka musí být v uvozovkách. Radkovo řešení na takových datech pohoří, nicméně je velká šance, že tazatel takto komplikovaná data nemá a složitější řešení nepotřebuje.