Autor Téma: firemonkey zvuk  (Přečteno 3519 krát)

Offline tatko

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 17
  • Karma: 0
firemonkey zvuk
« kdy: 17-03-2016, 10:13:36 »
Zdravím všechny,
konečně jsem se dostal ve vývoji moji další střílečky k tomu že začínám přidávat  zvuky...teda konkrétně střelbu...ale :

myslel jsem si že zadám někde  v inicializaci
mediaplayer1.FileName:= 'laser3.wav';

a pak když zmáčknu fire  tak bude
 mediaplayer1.play;

ovšem ono to neustále vyžaduje zadávat ...název ...seká to a plynulost je v .... :'( :'(
prostě bych potřeboval vyřešit repeat sound při střelbě nebo rychlém opakování aby to zachovalo plynulost pohybu....atd atd..  :'(
dík

Offline tatko

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 17
  • Karma: 0
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #1 kdy: 18-03-2016, 12:50:12 »
Spíše by mně teda zajímalo jestli situace kolem delphi zvuku   :
Ano musí to jít i jinak ale ......
 a nebo :
Ne!! líp to nepůjde prostě tak ten zvuk je ...není to na hry  ....  ::)

Offline < z >

  • Administrátoři
  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1083
  • Karma: 38
    • Verze Delphi: 7, 2010
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #2 kdy: 18-03-2016, 13:33:24 »
Jaký přesně jsi dělal výzkum před položením dotazu? :)
Zkusit můžeš třeba WinAPI funkci PlaySound, nebo se budeš muset poohlédnout po nějaké knihovně s přehráváním z buffer nebo tak.

(nezkoušeno) jako TBassPlayer nebo
http://www.delphiarea.com/products/delphi-packages/waveaudio/

Taky je možné, že sekání je způsobeno tvým programováním a ne přímo mediaplyerem

Offline pf1957

  • Padawan
  • ******
  • Příspěvků: 1889
  • Karma: 95
    • Verze Delphi: D2007, XE3, DX10
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #3 kdy: 18-03-2016, 15:23:02 »
ovšem ono to neustále vyžaduje zadávat ...název ...seká to a plynulost je v .... :'( :'(
Ja ziju v domneni, ze media player je nejakej interaktivni widget, kterej navic chtel doinstalovavat MediaPlayer nebo nejakou takovou sracku do Windows, coz jsem nikdy neudelal, presto zvuky prehravam...

Kdyz se zeptas google, tak hned prvni odpoved je ze SO a je pro vetsinu pripadu pouzitelna, aspon my jsme nikyd nic jinyho nepotrebovali. Psal ti ji <z> jako jednu z moznosti:
Kód: Delphi [Vybrat]
  1. sndPlaySound('C:\Windows\Media\Tada.wav', SND_NODEFAULT Or SND_ASYNC Or SND_LOOP);
  2. //  ev. kdyz potrebujes zvuk zastavit
  3. sndPlaySound(nil, 0);
  4.  

Offline našinec

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 317
  • Karma: 4
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #4 kdy: 18-03-2016, 21:43:15 »
DelphiX by mělo fungovat i Firemonkey, takže tam bys mohl najít jedno z řešení.

Offline tatko

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 17
  • Karma: 0
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #5 kdy: 19-03-2016, 07:01:42 »
Děkuji všem  :))
Měl jsem několik knihoven ale většina vyžaduje vcl...včetně delphix ...a nebo při převodu do mobilu to přestalo fungovat...
Ten sndplaysound  mi nějak utekl snad pojede na mobilu ...
Je pravda že nějaký hloubkový průzkum teda nic moc už proto že Delphi firemonkey a hry
 ...když chceš poradit dneska už nic moc...
takže ještě jednou dík zkusím se pořádně porozhlédnout


Offline JaroB

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 820
  • Karma: 20
    • Verze Delphi: D2007, XE2, XE6
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #6 kdy: 19-03-2016, 07:42:34 »
Tady je nějaký základní příklad od EBMT, viz http://edn.embarcadero.com/article/42557 ale tlačíto přes mediaplayer.
Možná lepší by bylo připojit externí knihovnu např. BASS, ostatně, je to jen jedno DLL...

Offline tatko

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 17
  • Karma: 0
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #7 kdy: 22-03-2016, 13:40:42 »
zdravím pánové,
Tak s tím zvukem to není vůbec jednoduché a zatím jsem to nevyřešil....a to jsme vyzkoušel:
UndelphiX ...GLscene ...WAveaudio...playerAudio a různé jiné playery a přehrávače
dokonce aj i sndPlaySound('C:\Windows\Media\Tada.wav'.......
všecko dobrý a perfektní

ve firemonkey !!!

ale při převodu na Android  ....konečná !!!!
určitě někdo lepší to asi vyřeší když se bude prokopávat v různých unitech a dostraní odkazy na vcl...
ale nejsem tak dobrý...
Tak to jen pro vaši informaci.....takže asi nebudu až takový .......

Offline < z >

  • Administrátoři
  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1083
  • Karma: 38
    • Verze Delphi: 7, 2010
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #8 kdy: 22-03-2016, 14:48:35 »
No když to chceš i na Android, tak je jasny, že VCL/Windows funkce nepůjde použít. Musíš mít zvlášť něco, jak to pouštět tam.

Offline JaroB

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 820
  • Karma: 20
    • Verze Delphi: D2007, XE2, XE6
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #9 kdy: 22-03-2016, 14:56:46 »
Tady mají nějaký tutoriál viz http://edn.embarcadero.com/article/42557 zkusils to?

Offline pf1957

  • Padawan
  • ******
  • Příspěvků: 1889
  • Karma: 95
    • Verze Delphi: D2007, XE3, DX10
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #10 kdy: 22-03-2016, 15:02:02 »
Tady mají nějaký tutoriál viz http://edn.embarcadero.com/article/42557 zkusils to?
Jenomoze podle toho OP nejspis postupoval, kdyz pouzival MediaPlayer a FileName...

Protoze to ctu pres RSS, tak tam nevidim, ze je to v sekci Firemonkey a v textu dotazu
to nebylo. Proto jsem doporucoval reseni sndPlaySound pro wokna

Offline tatko

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 17
  • Karma: 0
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #11 kdy: 22-03-2016, 17:08:58 »
Já jsem považoval za samozřejmé že pokud mi  zvuk bude fungovat na  firemonkey,
 tak pak už to jen zkompiluji pro android...ale....
Tak se omlouvám že jsem neupřesnil že to chci do telefonu(android)   :'(
problém vyvstal až při práci se zvukem...
Ten odkaz na ten  příklad zvuku to je v podstatě to samé ....co ta jejich komponenta...to problém neřeší
Teď už chápu proč se ten Quark Cube  z Embarcadera pořád tak bránil,
 když jsem chtěl aby ty svoje tutoriály na hry ozvučil :)))
tak dík já jen aby řeč nestála...ono se časem něco objeví  možná aj i  glscene ...něco tam už řešili ...
Tak dík tatko
 



Offline pf1957

  • Padawan
  • ******
  • Příspěvků: 1889
  • Karma: 95
    • Verze Delphi: D2007, XE3, DX10
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #12 kdy: 22-03-2016, 17:48:39 »

Offline našinec

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 317
  • Karma: 4
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #13 kdy: 22-03-2016, 18:17:57 »
Tatko: S FMX nic nedělám a tak jsi mne docela překvapil, že tam bez problémů funguje 'střílečka'. Jen pro zajímavost, jak se chová Tvá hra, pokud ji spustíš v Androidu přes Wine?

Offline Radek Červinka

  • Administrátoři
  • Padawan
  • *****
  • Příspěvků: 1794
  • Karma: 72
    • Verze Delphi: D5,D2007, DXE, DXE2 + 2 poslední (Tokyo)
    • O Delphi v češtině
Re:firemonkey zvuk
« Odpověď #14 kdy: 22-03-2016, 18:21:07 »
A nechces se podivat na http://castle-engine.sourceforge.net/engine.php / pro FPC.

Prehravani zvuku ve FMX je zvlastni vzhledem k tomu ze pro zachytavani videa a zvuku je tam brutalni mechanismus kde se da pracovat treba s jednotlivymi framy, tak pro prehravani to umi jen soubor pres nevizualni komponentu TMediaPlayer.
Embarcadero MVP - Czech republic

 

S rychlou odpovědí můžete používat BB kódy a emotikony jako v běžném okně pro odpověď, ale daleko rychleji.

Upozornění: do tohoto tématu bylo naposledy přispěno před 120 dny.
Zvažte prosím založení nového tématu.

Jméno: E-mail:
Ověření:
Datový typ v Delphi, který má True a False: