Autor Téma: Kompilace na iOS  (Přečteno 4543 krát)

Offline Fala

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 168
  • Karma: 2
    • Verze Delphi: XE2
    • Software pro poskytování technické podpory
Kompilace na iOS
« kdy: 22-06-2012, 16:23:34 »
Chtěl bych se zeptat, jestli jste někdo zkompiloval FM na iOS?
Co jsem o tom slyšel, tak jsem se do toho radši ani nepustil bo se to musí nějak překompilovat přes Free Pascal, potom na xCode a já nevím co dalšího.

Máte s tím nějaké zkušenosti?

Offline pepak

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1447
  • Karma: 35
    • Pepak.net
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #1 kdy: 22-06-2012, 17:32:06 »
Jen jsem to viděl, když to Glowacki předváděl, a přišlo mi to jako šílená pakárna.

Offline Radek Červinka

  • Administrátoři
  • Padawan
  • *****
  • Příspěvků: 2393
  • Karma: 103
    • Verze Delphi: D5,D2007, DXE, DXE2 + 2 poslední (Tokyo)
    • O Delphi v češtině
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #2 kdy: 22-06-2012, 20:52:27 »
Naposledy jsem to zkoušel ještě před uvedením XE2 na trh a vyjimečně souhlasím s Pepákem. Navíc omezení FPC mne už celkem limitovala tak jsem toho nechal, ale teď už tam je FPC 2.6 a těch omezení ubylo.

Každopádně ladíš to v Delphi ve FireMonkey pod Windows a až si spokojený, tak to jednou položkou menu exportuješ do XCode (a tomu jsem nepřišel na chuť) a zkusíš to přeložit FPC. Následně zjistíš, že FPC neumí x věcí z Delphi a musíš to opravit. Atd.

Ohledně překladu v XCode: překládá se buďto pro simulátor (tj. nemusíš být Apple developerem za 100$) nebo na HW (musíš mít licenci od Apple - 100$ ročně).

Je sranda, že simulátor je x86, kdežto HW je ARM.
Nakonec testovací projekt fungoval a tím laděním pod Windows (v Delphi) jsem ušetřil spoustu času (je to moc dobrý nápad), ale druhá fáze je otrava. V XE3 toto odpadne a EMBT dodá ARM kompilátor (a kompilátor pro simulátor - což je upravený stávající kompilátor pro OSX) a do té doby to řešit nebudu.
Embarcadero MVP - Czech republic

Offline < z >

  • Administrátoři
  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1132
  • Karma: 42
    • Verze Delphi: 7, 2010
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #3 kdy: 22-06-2012, 23:26:15 »
trochu me ted prekvapuje to HW a ARM ... co kdyz to nechcu na yFon, ale na MacBook? :D

Offline Radek Červinka

  • Administrátoři
  • Padawan
  • *****
  • Příspěvků: 2393
  • Karma: 103
    • Verze Delphi: D5,D2007, DXE, DXE2 + 2 poslední (Tokyo)
    • O Delphi v češtině
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #4 kdy: 23-06-2012, 00:40:31 »
Nerozumim otázce...
Mluvím o simulátoru iOS, který je dělán tak, že XCode přeloží kod pro iPhone na x86 procesor, takže to běží "jako" bez emulace - prostě se volá API co je na iPhone. Pokud chceš normální OS X aplikaci, tak to je taky x86 kód, ale asi s jiným API.
Embarcadero MVP - Czech republic

Offline < z >

  • Administrátoři
  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1132
  • Karma: 42
    • Verze Delphi: 7, 2010
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #5 kdy: 23-06-2012, 08:44:54 »
jo tak, nejak sem zapomel rozlisit iOS s OS X :)

Offline Fala

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 168
  • Karma: 2
    • Verze Delphi: XE2
    • Software pro poskytování technické podpory
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #6 kdy: 23-06-2012, 17:43:05 »
Kompilace na Mac OS X je v pohodě, dokonce se to dá i debugovat přes PAServer. Tohle by se mi líbilo, kdyby to šlo i na iOS nebo Androida.

Mazec by byl, kdyby to mohlo jet v Browseru. Možná k tomu někdy dojde :)

Offline Radek Červinka

  • Administrátoři
  • Padawan
  • *****
  • Příspěvků: 2393
  • Karma: 103
    • Verze Delphi: D5,D2007, DXE, DXE2 + 2 poslední (Tokyo)
    • O Delphi v češtině
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #7 kdy: 24-06-2012, 22:37:39 »
Tohle by se mi líbilo, kdyby to šlo i na iOS nebo Androida.

Já předpokládám, že to tak bude fungovat. Ten PA server je základ.
Embarcadero MVP - Czech republic

hnusak

  • Host
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #8 kdy: 03-08-2012, 09:19:55 »
Pokud odmyslime ty pakarny kolem kompilace, ktere se vyresi, stojí to za to se poustet tímhle smerem? Vznikne tim plnohodnotna aplikace IOS? Neni tam vysoka rezie?

Offline Radek Červinka

  • Administrátoři
  • Padawan
  • *****
  • Příspěvků: 2393
  • Karma: 103
    • Verze Delphi: D5,D2007, DXE, DXE2 + 2 poslední (Tokyo)
    • O Delphi v češtině
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #9 kdy: 03-08-2012, 09:30:49 »
Je to plnohodnotná aplikace, která běží nativně. Žádné managed prostředí.  Zkus si některou z existujících.

Celé je to poháněno OpenGLES, takže to by neměl být problém (kromě některých problémů FireMonkey, které se postupně odstraňují a v XE3 výrazně optimalizované).

Co mně se líbí, je, že si hodně věcí člověk může odladit přímo na Windows, a pak jen ty specifické věci doupraví v simulátoru nebo přímo na iOS. Nic podobného podle mne není.
Embarcadero MVP - Czech republic

Offline Radek Červinka

  • Administrátoři
  • Padawan
  • *****
  • Příspěvků: 2393
  • Karma: 103
    • Verze Delphi: D5,D2007, DXE, DXE2 + 2 poslední (Tokyo)
    • O Delphi v češtině
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #10 kdy: 03-08-2012, 09:31:16 »
Navíc podpora pro Android! Již brzy.
Embarcadero MVP - Czech republic

Offline Fala

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 168
  • Karma: 2
    • Verze Delphi: XE2
    • Software pro poskytování technické podpory
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #11 kdy: 03-08-2012, 14:24:02 »
Navíc podpora pro Android! Již brzy.

Nekecej, tak to je mazec

Offline Radek Červinka

  • Administrátoři
  • Padawan
  • *****
  • Příspěvků: 2393
  • Karma: 103
    • Verze Delphi: D5,D2007, DXE, DXE2 + 2 poslední (Tokyo)
    • O Delphi v češtině
Re:Kompilace na iOS
« Odpověď #12 kdy: 03-08-2012, 16:06:36 »
Navíc podpora pro Android! Již brzy.

Nekecej, tak to je mazec

Plán je nativní Android v první polovině 2013 via Native Developer Kit (NDK)
http://delphi.cz/post/C2b2b-Roadmap-2012.aspx
Delphi na tom bude podle všeho stejně. Bez záruky...
Embarcadero MVP - Czech republic