Naposledy jsem to zkoušel ještě před uvedením XE2 na trh a vyjimečně souhlasím s Pepákem. Navíc omezení FPC mne už celkem limitovala tak jsem toho nechal, ale teď už tam je FPC 2.6 a těch omezení ubylo.
Každopádně ladíš to v Delphi ve FireMonkey pod Windows a až si spokojený, tak to jednou položkou menu exportuješ do XCode (a tomu jsem nepřišel na chuť) a zkusíš to přeložit FPC. Následně zjistíš, že FPC neumí x věcí z Delphi a musíš to opravit. Atd.
Ohledně překladu v XCode: překládá se buďto pro simulátor (tj. nemusíš být Apple developerem za 100$) nebo na HW (musíš mít licenci od Apple - 100$ ročně).
Je sranda, že simulátor je x86, kdežto HW je ARM.
Nakonec testovací projekt fungoval a tím laděním pod Windows (v Delphi) jsem ušetřil spoustu času (je to moc dobrý nápad), ale druhá fáze je otrava. V XE3 toto odpadne a EMBT dodá ARM kompilátor (a kompilátor pro simulátor - což je upravený stávající kompilátor pro OSX) a do té doby to řešit nebudu.