.NET > Obecné

Jak v C# kreslit 2D grafiku?

(1/2) > >>

RomanZ:
Dělám v C# a potřeboval bych kreslit 2D grafiku (vektorovou i bitmapy). Technická schémata, grafy, mapy, logické hry (asi jako šachy, piškvorky, tahové strategie).

Chtěl bych sice jen 2D, ale abych mohl mapou/grafem šoupat a zoomovat (funkčnost asi jako www.mapy.cz). Zároveň bych chtěl zobrazovat drobné bitmapy/sprity, jako třeba ikony na mapě, figurky ve hře apod., s možností zoomování a rotace.

Doporučte mi způsob, jak na to.

XNA nebo SlimDX mi připadá jako kanón na vrabce. Existuje něco menšího a jednoduššího? Něco jako ve starých Delphi bývala knihovna Graphics32.

Kdyby ta knihovna vnitřně využívala 3D akcelerátor, tak bych potřeboval, aby na něm nebyla životně závislá a kreslila i na počítačích, které ho nemají (např. virtuálka ve VMWare).

Předem dík za rady a zkušenosti.

TC:
Odpoved pro WinForms:
Zaklad si muzes napsat sam za jedno odpoledne. Kdyz ho nenavrhnes blbe, tak mu muzes doplnovat funkcnost tak, jak pude cas. Budes to mit rychleji nez se naucis pouzivat nejakou cizi knihovnu. Navic, u cizi knihovny mas prakticky jistotu, ze sice dela tisckrat vic nez co potrebujes ale to co potrebujes neumi a neda se tim smerem prihnout.

Odpoved pro WPF:

Nevim nic co bych mohl vyjadrit takovym slovnikem, aby se administratori neposrali.

Zdravim

TC

erdt.martin:
Osobne jsem pouzil na 2D knihovnu "D2DWrapper.dll"... tehdy jsem potreboval vykreslovat plynule pohyblivy label... tedy v labelu mel bezet text... A porad to problikavalo, i kdyz jsem dal 2 buffer, do 3D se mi poustet nechtelo a toto bylo docela schudne reseni :)

Snad jsem pomohl.

Martin

TC:
Osobne si to pisu sam a nic mi neblika.

Zdravim

TC

Mi.Chal.:
Na jednoduché věci stačí kreslit do Graphics nebo Canvasu ve WPF. Z cizích knihoven jsme používali třeba yFiles, to je ale komerční.

Pokud nemáš akcelerátor, tak by to nemělo vadit u ničeho - pokud akcelerátor není, tak se výpočty dělají na CPU místo na GPU. Otázka je jenom, jestli to pak bude ještě použitelně rychlé. Pro pár spritů ale problém mít nebudeš.

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi