Ve školství je to asi o jiných prioritách, dneska se bojuje o každou korunu; dřív sloužil Pascal jako startovací studijní výukový jazyk pro nejen začínající programátory (já začínal na Fortranu), kdy o objektech nebylo ani vidu ani slechu – prostě byla jen snaha co nejvíc studentů jednotně seznámit s tím jak se píší programy, co jsou to algoritmy, příp. jak se to používá podle školní specializace. Pak se to s postupem doby začalo tříštit a dneska je to jen podle požadavků trhu (vidím to na svých dětech, co mají ve škole či na průmyslovce). Jede C++, C#, PHP, Java, PL/SQL a pak podle specializace a budoucího sponzora (samozřejmě pokud je sponzor Microsoft, tak je to Visual C nebo Basic nejen for application). Školy jedou na nejnižší třeba i darovací cenu a je to vidět např. i u Autodesku jak sponzoruje průmyslovky (např. s vidinou modelů pro 3D tiskárny).
Jiný pohled je od hotového člověka, který už nějakým procesem prošel, má nějakou životní zkušenost a je si vědom i svých možností a limitů, a jiný u studenta, který má být teprve "formován", mohu-li to tak nazvat. Ti neví, co je nejvhodnější a většinou to, s čím se potkají poprvé resp. nejdříve, je ovlivní v profesním životě na delší dobu. Buď jim to dá dobrý základ, nebo budou dál tápat a hledat, co je pro ně nejvhodnější a čím se nejlépe uplatní na trhu práce.
Bohužel ale plošný model jako byl pascal ve školách v době minulé, tj. stejný start pro všechny, je dneska utopie, a ani Idera/Embarcadero není tak silná firma, aby mohla konkurovat třeba Microsoftu, Autodesku nebo Ciscu v systému sponzorství (ale to je jen takové zjištění na pár desítkách středních škol v Praze, třeba je jinde situace jiná)…
Jo a taky je to o škole, jejich osnovách a ochotě se přiblížit trhu; já si totiž myslím, že se některé (průmyslové) školy až podbízejí budoucím zaměstnavatelům, kteří jsou třeba i pro školu partnery.