Autor Téma: Komponenta na kresleni vazeb  (Přečteno 4720 krát)

Offline raul

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 272
  • Karma: 15
    • Verze Delphi: FPC :D
Komponenta na kresleni vazeb
« kdy: 14-02-2018, 11:59:53 »
Zdarec,
jeste jeden dotaz, je nejaka komponenta na kresleni vazeb - neco jako vyvojovych diagramu - nebo ji musim vyrobit ? Muze byt ala visio, pripadne by stacil nejakej vylepsenej treeview. Chystam se delat konfiguracni software meho dekoderu DCC a potrebuju radit a nastavovat vazby jednotlivych funkcnosti. Tato apka zel bude pro lidi, takze musi bejt suprzelena :(

P.S.> Jsme ve vetvi Lazarus/Fpc :)
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Online mjseven

  • Mladík
  • **
  • Příspěvků: 68
  • Karma: 6
    • Verze Delphi: D7, D2006, XE2, Lazarus
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #1 kdy: 14-02-2018, 22:11:50 »
nebo možná TEcScheme z balíčku Eye-Candy Controls. (http://wiki.freepascal.org/Eye-Candy_Controls#TECScheme)

Offline raul

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 272
  • Karma: 15
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #2 kdy: 14-02-2018, 22:14:13 »
mjseven - juknul jsem na odkaz a pisu po 10s - vypada to kurna dobre :)
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline raul

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 272
  • Karma: 15
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #3 kdy: 14-02-2018, 22:50:07 »
Tak po podrobnejsim prozkoumani to vypada fakt dobre, dik moc..
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline raul

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 272
  • Karma: 15
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #4 kdy: 14-02-2018, 23:08:45 »
Ten chaos je velkej, juk jsem na to taky - byt jen velmi zbezne s tim, ze juknu o vikendu. Na to EC jsem juk taky a pustil demo. To je proste presne to, co zhruba potrebuju v idealni situaci. Ruzne typy, moznost ikony, nazvu, popisu primo v objektu, ruzne typy sipek, read-only casti, grid atd. A XML uz je jen perlicka nakonec - vicemene nemusim resit ukladani v me apce. (Byt xml nemam rad, tak jeste uvidim.)

Ono je na tom dekoderu podstatne vic (a IMHO pro me zajimavejsi) prace. Ono mit 20Mhz, 8bit, 16kb ram, tusim 128kb flash, nejaky 4kb eeprom :) Mnam. Btw resit na tomhle softwarove PWM byla lahudka (10bit/100Hz s moznosti prepnuti nekterych vystupu na 50Hz). (Pro stouraly, mcu ma 20Mhz, frekvence PWM je 100kHz takze zbyva 200tiku na zpracovani PWM (24output) a zaroven na jinou praci, ktere taktez neni hodne. To je pak krasne programovani :)  )
Se porad divim, ze mam jeste 8kbytes ram volny, flash mam na 30% uziti a eeprom zel je skorem plna, s tim se neda svitit (takze neco cpu holt do flash) :)
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline raul

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 272
  • Karma: 15
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #5 kdy: 14-02-2018, 23:46:24 »
Atmel AVR :-) Konkretne Atmega 1284p (prvni prototyp byl na arduinu, ale to uz je davno), dalsi model vsak bude na Arm Cortex (pro mensi model se jevi pekne SAMD21J18A). Je to kurna jiny programovani nez pro PC, ale ma svou krasu. Co si clovek udela to ma, cas je skutecnej cas, ne jako na PC. A navic, ta optimalizace je tak nejak kurna nutna, ne jak na PC, kde ti 99% lidi rekne, tak si koupej lepsi poc...

Btw o drag and drop configuration se budu snazit v budoucnu take :D Ale tak to holt je - realne neni ten dekoder moc zkonfigurovatelnej pres to ofiko rozhrani (to by ses utukal). A vlastnosti to ma jak krava (na webu ani vsechny nejsou, porad je to ve vyvoji a ted se zmenilo hooodne), takze normalni modelar je out. Proto si to holt na dragogropuje :D
« Poslední změna: 14-02-2018, 23:50:41 od raul »
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline raul

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 272
  • Karma: 15
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #6 kdy: 15-02-2018, 00:04:13 »
Excellent
Rated 1 time
Tak graficky generatory kodu bych uplne nezatracoval. Jasne je to hracka, ale lidi se na tom muzou naucit. Osobne znam dva priklady, ktere privedly lidi k programovani - oba zacli na lego rcx/nxt, za tyden je to sralo, tak presli na nqc nebo jak se to jmenovalo, a po par letech si navrhli vlastni hw a sw napsali v klasickem c++. Samo, ze je na picku, jak si nekdo masti triko, ze napsal buhvico, kdyz to jen naklika, nebo blika ryznem ledkou :D :) (A ze tehle lidi je plnej net)

Osobne se jinak snazim drive ci pozdeji prepsat komplet vse sam - mnohdy z nutnosti, prave treba z duvodu optimalizace.
« Poslední změna: 15-02-2018, 00:07:11 od raul »
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline raul

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 272
  • Karma: 15
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #7 kdy: 15-02-2018, 00:09:13 »
Great
Rated 1 time
Btw si mi ted pripomel jeden krasnej priklad - Volne prelozeno asi takto :

Chcete ovladat serva na dcc ? Nas dekoder umi az 4 serva..
...
...
...
Casem prisli i s modelem 2 - umi 8 serv :D
A jak to kluci provedli ? Dali na desku dva Picy :D :D :D
(Prdel az do doby, nez je chces prenastavit, protoze pak vzdy ten druhej musis fyzicky vyndat !! )
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline raul

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 272
  • Karma: 15
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #8 kdy: 15-02-2018, 08:50:24 »
Microchip mohli podporit koupenim pitome 328 ci neceho lepsiho taktez - zas tak stara zkusenost to neni. No a pak se naucit programovat. Kazdopadne nejlepsi je to s vyndavanim prociku :)
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline Radek Červinka

  • Administrátoři
  • Padawan
  • *****
  • Příspěvků: 2392
  • Karma: 103
    • Verze Delphi: D5,D2007, DXE, DXE2 + 2 poslední (Tokyo)
    • O Delphi v češtině
Embarcadero MVP - Czech republic