Autor Téma: Komponenta na kresleni vazeb  (Přečteno 1274 krát)

Offline raul

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 233
  • Karma: 12
    • Verze Delphi: FPC :D
Komponenta na kresleni vazeb
« kdy: 14-02-2018, 11:59:53 »
Zdarec,
jeste jeden dotaz, je nejaka komponenta na kresleni vazeb - neco jako vyvojovych diagramu - nebo ji musim vyrobit ? Muze byt ala visio, pripadne by stacil nejakej vylepsenej treeview. Chystam se delat konfiguracni software meho dekoderu DCC a potrebuju radit a nastavovat vazby jednotlivych funkcnosti. Tato apka zel bude pro lidi, takze musi bejt suprzelena :(

P.S.> Jsme ve vetvi Lazarus/Fpc :)
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline Delfin

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1209
  • Karma: 53
  • SW konzultant
    • Verze Delphi: 2009, Tokyo
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #1 kdy: 14-02-2018, 15:40:42 »
Zdarec,
jeste jeden dotaz, je nejaka komponenta na kresleni vazeb - neco jako vyvojovych diagramu - nebo ji musim vyrobit ? Muze byt ala visio, pripadne by stacil nejakej vylepsenej treeview. Chystam se delat konfiguracni software meho dekoderu DCC a potrebuju radit a nastavovat vazby jednotlivych funkcnosti. Tato apka zel bude pro lidi, takze musi bejt suprzelena :(

P.S.> Jsme ve vetvi Lazarus/Fpc :)

TLvlGraphControl by se Ti nelibil :)?
I'm a soldier, so don't panic! I know the underground! I like WTFPL license! No more Google, go duck, go!

Offline Delfin

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1209
  • Karma: 53
  • SW konzultant
    • Verze Delphi: 2009, Tokyo
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #2 kdy: 14-02-2018, 16:20:42 »
S drobnymi upravami snad i TSimpleGraph.
I'm a soldier, so don't panic! I know the underground! I like WTFPL license! No more Google, go duck, go!

Offline mjseven

  • Mladík
  • **
  • Příspěvků: 66
  • Karma: 6
    • Verze Delphi: D7, D2006, XE2, Lazarus
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #3 kdy: 14-02-2018, 22:11:50 »
nebo možná TEcScheme z balíčku Eye-Candy Controls. (http://wiki.freepascal.org/Eye-Candy_Controls#TECScheme)

Offline raul

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 233
  • Karma: 12
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #4 kdy: 14-02-2018, 22:14:13 »
mjseven - juknul jsem na odkaz a pisu po 10s - vypada to kurna dobre :)
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline raul

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 233
  • Karma: 12
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #5 kdy: 14-02-2018, 22:50:07 »
Tak po podrobnejsim prozkoumani to vypada fakt dobre, dik moc..
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline Delfin

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1209
  • Karma: 53
  • SW konzultant
    • Verze Delphi: 2009, Tokyo
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #6 kdy: 14-02-2018, 22:57:50 »
mjseven - juknul jsem na odkaz a pisu po 10s - vypada to kurna dobre :)

Vizualni chaos z obrazku u TLvlGraphControl prip. TSimpleGraph nemusis mit ve sve aplikaci. Muzes vytvorit i mnohem horsi ;D Nebo lepsi, prehlednejsi. Ty komponenty jsou dost ohebne ;) TECScheme neznam, ale verim ze bude dost podobne...
I'm a soldier, so don't panic! I know the underground! I like WTFPL license! No more Google, go duck, go!

Offline raul

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 233
  • Karma: 12
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #7 kdy: 14-02-2018, 23:08:45 »
Ten chaos je velkej, juk jsem na to taky - byt jen velmi zbezne s tim, ze juknu o vikendu. Na to EC jsem juk taky a pustil demo. To je proste presne to, co zhruba potrebuju v idealni situaci. Ruzne typy, moznost ikony, nazvu, popisu primo v objektu, ruzne typy sipek, read-only casti, grid atd. A XML uz je jen perlicka nakonec - vicemene nemusim resit ukladani v me apce. (Byt xml nemam rad, tak jeste uvidim.)

Ono je na tom dekoderu podstatne vic (a IMHO pro me zajimavejsi) prace. Ono mit 20Mhz, 8bit, 16kb ram, tusim 128kb flash, nejaky 4kb eeprom :) Mnam. Btw resit na tomhle softwarove PWM byla lahudka (10bit/100Hz s moznosti prepnuti nekterych vystupu na 50Hz). (Pro stouraly, mcu ma 20Mhz, frekvence PWM je 100kHz takze zbyva 200tiku na zpracovani PWM (24output) a zaroven na jinou praci, ktere taktez neni hodne. To je pak krasne programovani :)  )
Se porad divim, ze mam jeste 8kbytes ram volny, flash mam na 30% uziti a eeprom zel je skorem plna, s tim se neda svitit (takze neco cpu holt do flash) :)
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline Delfin

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1209
  • Karma: 53
  • SW konzultant
    • Verze Delphi: 2009, Tokyo
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #8 kdy: 14-02-2018, 23:35:46 »
Ten chaos je velkej, juk jsem na to taky - byt jen velmi zbezne s tim, ze juknu o vikendu. Na to EC jsem juk taky a pustil demo. To je proste presne to, co zhruba potrebuju v idealni situaci. Ruzne typy, moznost ikony, nazvu, popisu primo v objektu, ruzne typy sipek, read-only casti, grid atd. A XML uz je jen perlicka nakonec - vicemene nemusim resit ukladani v me apce. (Byt xml nemam rad, tak jeste uvidim.)

Ono je na tom dekoderu podstatne vic (a IMHO pro me zajimavejsi) prace. Ono mit 20Mhz, 8bit, 16kb ram, tusim 128kb flash, nejaky 4kb eeprom :) Mnam. Btw resit na tomhle softwarove PWM byla lahudka (10bit/100Hz s moznosti prepnuti nekterych vystupu na 50Hz). (Pro stouraly, mcu ma 20Mhz, frekvence PWM je 100kHz takze zbyva 200tiku na zpracovani PWM (24output) a zaroven na jinou praci, ktere taktez neni hodne. To je pak krasne programovani :)  )
Se porad divim, ze mam jeste 8kbytes ram volny, flash mam na 30% uziti a eeprom zel je skorem plna, s tim se neda svitit (takze neco cpu holt do flash) :)

Vzdycky se divam jak jsou komponenty psane. Pokud jde vylozene o dysgraficke dilko, je to na povazenou a radeji se doporuceni vyhnu (nebo napisu pravdu o tom ze ji neznam a tim myslim alespon z "prvotniho" pohledu na kod), byt muze jit o testovany, funkcni kod (jsem dost posedly psani kodu podle "nepsanych" pravidel syntaxe). Musim vsak rict, ze TECScheme nevypada po "prvotnim" nahledu "spatne".

Out of curiosity: co pouzivas za MCU? Mel jsem ve sve dobe moc rad Atmel AVR. Zacinal jsem v assembleru na 8051. To me moc bavilo. Dneska je to jen same Arduino s grafickyma "drag and drop" komponentama, byt je vysledna aplikace jen "hloupe blikajici LEDkou" :( Samozrejme nic proti Arduino nemam, napad je to super, ale poctiveho, minimalistickeho designu spolu s vedome psanym firmwarem zarizeni si porad cenim :)
« Poslední změna: 14-02-2018, 23:43:49 od Delfin »
I'm a soldier, so don't panic! I know the underground! I like WTFPL license! No more Google, go duck, go!

Offline raul

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 233
  • Karma: 12
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #9 kdy: 14-02-2018, 23:46:24 »
Atmel AVR :-) Konkretne Atmega 1284p (prvni prototyp byl na arduinu, ale to uz je davno), dalsi model vsak bude na Arm Cortex (pro mensi model se jevi pekne SAMD21J18A). Je to kurna jiny programovani nez pro PC, ale ma svou krasu. Co si clovek udela to ma, cas je skutecnej cas, ne jako na PC. A navic, ta optimalizace je tak nejak kurna nutna, ne jak na PC, kde ti 99% lidi rekne, tak si koupej lepsi poc...

Btw o drag and drop configuration se budu snazit v budoucnu take :D Ale tak to holt je - realne neni ten dekoder moc zkonfigurovatelnej pres to ofiko rozhrani (to by ses utukal). A vlastnosti to ma jak krava (na webu ani vsechny nejsou, porad je to ve vyvoji a ted se zmenilo hooodne), takze normalni modelar je out. Proto si to holt na dragogropuje :D
« Poslední změna: 14-02-2018, 23:50:41 od raul »
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline Delfin

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1209
  • Karma: 53
  • SW konzultant
    • Verze Delphi: 2009, Tokyo
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #10 kdy: 14-02-2018, 23:57:28 »
Atmel AVR :-) Konkretne Atmega 1284p (prvni prototyp byl na arduinu, ale to uz je davno), dalsi model vsak bude na Arm Cortex (pro mensi model se jevi pekne SAMD21J18A). Je to kurna jiny programovani nez pro PC, ale ma svou krasu.

To se mi prave moc libi. Ta preciznost se kterou je treba firmware psat. Tam nejde jen strikat kod. Bohuzel (nebo mozna nastesti) jsem dost striktni i co se tyce software (nesnesu pokud nekdo pise kod, a to nejen v Delphi, podle jazyku danych konvenci) :)

Btw o drag and drop configuration se budu snazit v budoucnu take :D Ale tak to holt je - realne neni ten dekoder moc zkonfigurovatelnej pres to ofiko rozhrani (to by ses utukal).

Tak jiste, ale jen v Tebou aplikaci omezenem prostredi. Videl jsem vsak, a to nejen pro Arduino ale i podobne platformy vylozene graficka navrharska studia na "programovani" MCU (a to nejen pro studenty zakladnich skol), ktere byly schopny kod generovat pro "drag & droppera". To se mi uplne nelibilo, protoze mam rad veci rekneme "pod kontrolou" :P :) C proc ne, ne vsak jen graficke skladani "tahatek" bez pochopeni co se skutecne deje "uvnitr".
« Poslední změna: 15-02-2018, 00:05:17 od Delfin »
I'm a soldier, so don't panic! I know the underground! I like WTFPL license! No more Google, go duck, go!

Offline raul

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 233
  • Karma: 12
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #11 kdy: 15-02-2018, 00:04:13 »
Excellent
Rated 1 time
Tak graficky generatory kodu bych uplne nezatracoval. Jasne je to hracka, ale lidi se na tom muzou naucit. Osobne znam dva priklady, ktere privedly lidi k programovani - oba zacli na lego rcx/nxt, za tyden je to sralo, tak presli na nqc nebo jak se to jmenovalo, a po par letech si navrhli vlastni hw a sw napsali v klasickem c++. Samo, ze je na picku, jak si nekdo masti triko, ze napsal buhvico, kdyz to jen naklika, nebo blika ryznem ledkou :D :) (A ze tehle lidi je plnej net)

Osobne se jinak snazim drive ci pozdeji prepsat komplet vse sam - mnohdy z nutnosti, prave treba z duvodu optimalizace.
« Poslední změna: 15-02-2018, 00:07:11 od raul »
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline Delfin

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1209
  • Karma: 53
  • SW konzultant
    • Verze Delphi: 2009, Tokyo
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #12 kdy: 15-02-2018, 00:06:39 »
Tak graficky generatory kodu bych uplne nezatracoval. Jasne je to hracka, ale lidi se na tom muzou naucit.

Tak rozhodne. Pro nauceni je to super. Ale pro psani solidniho firmware bych si nenajimal grafickeho designera ale programatora ktery porozumi i tomu co se vygenerovalo a pozadoval od nej revizi takoveho kodu.

Samo, ze je na picku, jak si nekdo masti triko, ze napsal buhvico, kdyz to jen naklika, nebo blika ryznem ledkou :D :) (A ze tehle lidi je plnej net)

;D ;D ;D
« Poslední změna: 15-02-2018, 00:13:02 od Delfin »
I'm a soldier, so don't panic! I know the underground! I like WTFPL license! No more Google, go duck, go!

Offline raul

  • Plnoletý
  • ***
  • Příspěvků: 233
  • Karma: 12
    • Verze Delphi: FPC :D
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #13 kdy: 15-02-2018, 00:09:13 »
Great
Rated 1 time
Btw si mi ted pripomel jeden krasnej priklad - Volne prelozeno asi takto :

Chcete ovladat serva na dcc ? Nas dekoder umi az 4 serva..
...
...
...
Casem prisli i s modelem 2 - umi 8 serv :D
A jak to kluci provedli ? Dali na desku dva Picy :D :D :D
(Prdel az do doby, nez je chces prenastavit, protoze pak vzdy ten druhej musis fyzicky vyndat !! )
Lazarus 1.6.3:), FPC, Intel/Arm, Windows/Linux

Offline Delfin

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1209
  • Karma: 53
  • SW konzultant
    • Verze Delphi: 2009, Tokyo
Re:Komponenta na kresleni vazeb
« Odpověď #14 kdy: 15-02-2018, 00:40:33 »
A jak to kluci provedli ? Dali na desku dva Picy :D :D :D

Na druhou stranu, namisto potencionalne konkurencniho vyrobce demultiplexeru podporili Microchip ;D
I'm a soldier, so don't panic! I know the underground! I like WTFPL license! No more Google, go duck, go!

 

S rychlou odpovědí můžete používat BB kódy a emotikony jako v běžném okně pro odpověď, ale daleko rychleji.

Upozornění: do tohoto tématu bylo naposledy přispěno před 120 dny.
Zvažte prosím založení nového tématu.

Jméno: E-mail:
Ověření:
Křestní jméno zpěváka Gotta: