Databáze > MS SQL

ADO - Multi query

(1/2) > >>

panjavlik:
Ahoj,

jsem Delphi začátečník a tvořím si pro radost. Narazil jsem na problematiku s kterou mi ani Google nepomohl a tak bych chtěl požádat radu zkušenějšcíh.

Používám:
1x TADOConnection v kterém mám nastavený "Connection string".
2x TADOQuery u které mám property "Connection" = "TADOConnection",  dále "SQL" s dotazem do DB.

1. Potřebuji rozdělit data za TADOQuery1 do 3 tabulek a nevím jakým způsobem lze filtrovat vstupní data do DBGrid (Používám LiveBinding v RAD Studio).
2. Když Close/Open obě TADOQuery, zůstávají mi vyset jako Session v Active Monitoru nad dotazovanou databází (do chvíle než "Neterminatnu" celý program) , zkoušel jsem "Closenout" s "Free" ale stále zůstávají vyset (TADOConnection mám KeepAlive zároveň je užit u obou query jako connection).

První problém je pro mě majoritní, přecejen tvořit kvůli rozdělení 2 další dotazy s WHERE se mi zdá jako hloupost :(

Mockrát děkuji za pomoc, vážím si každé rady.

Hezký den
JP

Radek Červinka:
Jedna Query = jeden DBGrid, grid zobrazuje data z te sve query a dynamicky z neho cte data.

Mas 2 moznosti:
- nahradit DBGrid za neco jineho (treba ListView v modu Report, nebo stringgrid) a ten naplnit, pak uz query nepotrebujes
- pouzit 3 query

Cim se lisi ty dotazy? Normalne bych ti poradit 3x mem table a ty plnit z toho jednoho query s nastavenim Filter.

Ale pokud chces DBGrida tak v tvem pripade bude lepsi po startu priradit kazde query nejaky SQL s parametrem, tj. query1.SQL .... , query2.sql...

Stanislav Hruška:
Keďže dopyty sa líšia iba v časti WHERE, tak je možné si celý SQLText, okrem WHERE uložiť do reťazca a tie WHERE do troch samostatných reťazcov Where1..3. Pri požiadavke na zmenu výberu v Query zmeniť text poskladaním z požadovaných reťazcov SQLTex + WhereN, DBGrid vyprázdniť a znova naplniť. S DBGrid nerobím, tak neviem ako to s ním je.