Autor Téma: Vlastní posuvný panel - jak simulovat klik myši  (Přečteno 454 krát)

Offline age.new

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 255
  • Karma: 0
Vlastní posuvný panel - jak simulovat klik myši
« kdy: 10-12-2020, 09:00:43 »
Vážená komunito,

pro FMX si často dělám vlastní komponenty a rozhodl jsem se nahradit nevhodné ScrollBoxy, které postrádají některé moderní funkce. Narazil jsem ale na problém, který se mi nedaří vyřešit - hlavně z důvodu, že mi v FMX nejde "vynutit" kliknutí myši na mnou požadované pozici.

Rád bych měl posuvný panel u kterého lze posouvat pomocí myši nahoru a dolu i v případě, že dojde ke kliku na jiné komponentě na posuvném panelu. V podstatě událost kliku se má provést jen tehdy, když nedojde k posunu panelu, tj. rozdíl hodnoty osy Y u MouseDown a MouseUp musí být menší než nějaká malá konstanta. Uživatel se tak pro posun nemusí trefovat např. mimo tlačítka. Fungují tak moderní mobilní aplikace. Z nějakého důvodu ale ScrollBoxy tuto funkci postrádají.

Nemá smysl zde popisovat celou komponentu - jen to kritické: nad všema dětma umístěné v posuvné komponentě mám TLayout s HitTest := true, která slouží jako maska. Tato maska zachytí událost MouseDown, MouseUp, MouseMove a MouseLeave. Zde vyhodnotím, zda obsluha chce provést klik a nebo posun panelu.

Kódy níže jsem ořezal tak aby byly co nejjednodušší:

Kód: Delphi [Vybrat]
  1. procedure TSimpleScrollPanel.TouchMaskMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Single);
  2. begin
  3.   if FMouseDown then
  4.     if abs(Y - FMouseY) >= FTouchRange then // pokud má dojít k posunu panelu a ne ke kliku
  5.     begin
  6.       FBasePosition := FBasePosition - (Y - FMouseY);
  7.       FMouseSlided := true; // tato proměnná říká, zda bylo posunuto panelem - pak se neprovede klik
  8.       FMouseY := Y;
  9.  
  10.       Update; // aktualizace panelu atd.
  11.     end;
  12. end;
  13.  
  14. procedure TSimpleScrollPanel.TouchMaskMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Single);
  15. begin
  16.   FMouseDown := false;
  17.  
  18.   if not FMouseSlided and Self.PointInObjectLocal(X, Y) then
  19.   begin
  20.    
  21.     // pokud to padne sem, má se provést klik na tom objektu nad kterým je myš
  22.  
  23.   end;
  24. end;
  25.  

V TouchMaskMouseUp jsem zkoušel různé způsoby, rušil jsem HitTest na masce a zkoušel simulovat klik, vyčítal děti a zkoušel vyvolat Click událost (bohužel TControl.Click je v protected, takže nelze provést, i když prý to kdysi šlo)...
Prostě, potřebuji nějak znovu vyvolat klik událost v místě kurzoru. Na panelu můžou být různé objekty a proto asi není jiná možnost. Osobně mě překvapuje, že je u FMX tak problematické vyvolat událost kliku v místě kurzoru... Ale třeba hledám moc komplikované řešení a existuje něco jednoduššího?!

Děkuji za případné rady.
A.


Offline vandrovnik

  • Guru
  • *****
  • Příspěvků: 1147
  • Karma: 49
    • Verze Delphi: 10.3
Re:Vlastní posuvný panel - jak simulovat klik myši
« Odpověď #1 kdy: 10-12-2020, 09:54:36 »
K té protected metodě se dá dostat tak, že si vytvoříš potomka, ve kterém tu viditelnosti změníš:

http://hallvards.blogspot.com/2004/05/hack-4-access-to-protected-methods.html

Offline age.new

  • Hrdina
  • ****
  • Příspěvků: 255
  • Karma: 0
Re:Vlastní posuvný panel - jak simulovat klik myši
« Odpověď #2 kdy: 10-12-2020, 10:23:06 »
K té protected metodě se dá dostat tak, že si vytvoříš potomka, ve kterém tu viditelnosti změníš:

http://hallvards.blogspot.com/2004/05/hack-4-access-to-protected-methods.html

Ano, to jsem zkoušel, ale nevede to k úspěchu. Na posuvném panelu může ležet "cokoliv" a občas samotný Click nestačí, protože se obejde Pressed a podobně...

Ale přišel jsem na jiné řešení, které funguje:

Kód: Delphi [Vybrat]
  1. procedure TSimpleScrollPanel.TouchMaskMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Single);
  2. begin
  3.   FMouseDown := false;
  4.  
  5.   if not FMouseSlided and Self.PointInObjectLocal(X, Y) then
  6.   begin
  7.     FTouchMask.HitTest := false;
  8.     try
  9.       mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTDOWN, 0, 0, 0, 0);
  10.       mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTUP, 0, 0, 0, 0);
  11.     finally
  12.       FClickTimer.Enabled := false;
  13.       FClickTimer.Enabled := true;
  14.     end;
  15.   end;
  16.  
  17.   Inherited;
  18. end;
  19.  

V komponentě jsem vytvořil TTimer a dal mu 1ms interval. Tento timer slouží něco jako Application.ProcessMessages, tj. zpoždění pro obsluhu jiných událostí. V momentě, kdy má dojít ke kliku, zruším HitTest na masce, zavolám mouse_event simulující klik myši a spustím timer, který po jeho skončení (teoreticky za 1ms) opět nahodí HitTest na masce.

A ono to funguje!