Autor Téma: Přístup k vlastnostem objektu vytvořeného z třídy která je potomkem  (Přečteno 213 krát)

Offline Stanislav B

• Nováček
  • *
    • Verze Delphi: 7, RAD Studio 2010
Zdravím. Sháním někoho, kdo by mi v klidu vysvětlil jednu vlastnost v oblasti dědičnosti, kterou jsem na internetu nenašel a ani tady na formu (je možné, že se špatně ptám). Moc nevím, jak to nazvat, tak problém popíši na ukázce. V oblasti Delphi jsem spíše samouk, co si píše mini programy jako nástroje pro ulehčení své práce. 
Problém:
   Mějme třídu „PT“, která je potomkem třídy „T“. Ve svém kódu vytvořím objekt „O“, který vychází z třídy „PT“. „O“ má v tuto chvíli díky dědičnosti dostupné vlastnosti třídy „T“ (přes tečku). Nyní chci přidat vlastní procedury/funkce do „PT“, které mi práci s objektem „O“ rozšíří. Teď je ta otázka. Jak mohu v proceduře, která se nachází v třídě PT vzít nějakou vlastnost objektu „O“ a tam s ním pracovat?
Příklad: Mám třídu, TExtendStringList, která dědí z TStringList. Vytvořím objekt Log, který vychází z třídy TExtendStringList. Do Log načtu nějaký text, ať už přiřazením, nebo načtením ze souboru. V třídě TExtendStringList pak chci napsat proceduru DeleteA, která (teď střílím) odstraní z textu všechny ‘a’ .
Otázka: Jak se v proceduře DeleteA která je umístěna v třídě TExtendStringList odkázat na objekt Log, se kterým chci pracovat? Nemám na mysli že bych ho předával jako parametr. Chtěl bych to čisté, obdobě jako když StringList, kde je přes tečku dostupné například „Add, Exchange, Find“ též v parametru nepředávají objekt TStringList, nad kterým se má pracovat, a k tomu parametry dané funkce.  Děkuji

Offline vandrovnik

• Guru
    • Verze Delphi: 10.3
Ahoj, snad jsem pochopil, co potřebuješ :)

Kód: Delphi [Vybrat]
  1. type T = class(tObject)
  2.       public
  3.        Text: string;
  4.      end;
  5.  
  6.      PT = class(T)
  7.       public
  8.        procedure DeleteA;
  9.      end;
  10.  
  11. var O: PT;
  12.  
  13. procedure PT.DeleteA;