takze ako potom riesite vyhladavanie vyskytu v celom varchar(4000), ci to rozsekat na jednotlive slova?
Zase až tak dlouhé to není, většinou si vystačíš s několika stovkami znaků pro to agregované pole. Kromě toho univerzálního hledání má uživatel možnost hledat i podle jednotlivých polí. Ale když máš 2 pole pro název, tak nevíš, kam uživatel napíše jméno a kam třeba jméno firmy. To univerzální je víc používané. Výsledek je omezený na 200 řádků, takže i když dáš hledat "a", nedostaneš komplet seznam desítek tisíc záznamů.
Příklad 1:
Máš pole pro zadání kódu zákazníka. Když zadáš kód a najdeš jej, dostaneš zpět svůj záznam. Když zadáš delší číslo, provede se hledání dle IČ, pokud najde, dostaneš ho. Když tam je něco jiného než čísla, pustí se univerzální hledání a dostaneš nabídku záznamů.
Můžeš si také vyvolat dialog, kde hledáš podle jednotlivých údajů číselníku.
Co použiješ je na tobě.
Příklad 2:
Máš pole pro zadání položky. Zadáš kód, pokud jej znáš. Když ho nenajde, hledá podle kódu zákazníka. Umí hledat dle EAN, když zadáš text, hledá dle jména. Umí hledat i podle části kódu - nabídne ti všechny položky, které začínají na zadaný kód. S tím, že si můžeš vyvolat dialog pro podrobné hledání podle jednotlivých polí.
Tím, že se vše zpracuje na straně serveru pošleš pouze jeden dotaz a o vše se postará uložená procedura. A protože je to uložená procedura, není nutné při požadavku na úpravu měnit klienta.